Wesprzyj

Wesprzyj działalność Wolnych Lektur

Przelew:

Fundacja Wolne Lektury
ul. Marszałkowska 84/92 lok. 125
00-514 Warszawa
Nr konta: 75 1090 2851 0000 0001 4324 3317
Tytuł przelewu:
Darowizna na fundację Wolne Lektury

PayPal:

Płatność internetowa:

Wesprzyj bibliotekę internetową
Wolne Lektury

1,5% procent

Logo akcji 1,5%

KRS 0000070056

x

Program konferencji i warsztatów „Games against hate speech”6 września 2021 Play Your Role Wydarzenia

18 września odbędzie się konferencja podsumowująca projekt „Play Your Role”. Do udziału zapraszamy ekspertów w zakresie umiejętności korzystania z mediów, przedstawicieli instytucji, twórców gier wideo, edukatorów, nauczycieli, bibliotekarzy. Poniżej przedstawiamy pełen program wydarzenia. Wydarzenie odbędzie się online. Udział jest bezpłatny, ale obowiązuje rejestracja: tutaj.

Konferencja 11:15-12:30 (w języku angielskim i francuskim)

1. Wprowadzenie – Umiejętność korzystania z mediów i informacji a mowa nienawiści: Divina Frau-Meigs, profesor Sorbonne Nouvelle i Prezeska Savoir Devenir

2. Spostrzeżenia i działania the French Observatory on Hate Speech – francuski organ regulacyjny telewizji i radia, Carole Bienaime-Besse, członkini CSA.

3. Prezentacja europejskiego projektu „Play Your Role”

  • Efekty projektu – Silvia Ferreira Mendes, koordynatorka projektu w Centro Zaffiria, Centrum Edukacji Medialnej koordynujące projekt
  • Wyniki badania – CIAC – Centro de Investigaçāo em Artes e Comunicação, University of Algarve, Portugalia
  • Zalety grywalizacji w rozwiązywaniu delikatnych kwestii: Alexis Deschamps, Dyrektor studiów licencjackich Film, Animacja i Gry wideo w szkole E-Artsup w Tuluzie, Dyrektor kreatywny w Freya Games.

4. Odpowiedź francuskiego obrońcy praw w sprawie przeciwdziałania dyskryminacji: George Pau-Langevin, zastępca
francuskiego The Defender of Rights, odpowiedzialny za walkę z dyskryminacją i promowanie równości

Warsztaty „Let kids play against hate speech” 14:00-15:00
Warsztat 1, prowadzony w języku włoskim – „Mowa nienawiści i toksyczność w grach wideo, na czatach i blogach”, podjęcie tematu mowy nienawiści w sferze społecznej wokół gier wideo na przykładzie gier Play Your Role. Podczas warsztatów zaprezentowane zostaną dwie gry wideo „Divide & Impera” oraz „All Among us”. Są to dwa przykłady gamifikacji w celu przeciwdziałania mowie nienawiści w sieci poprzez aktywizację nastolatków i przedstawienie problemu w kontekście gier wideo. Prowadzenie: Centro Zaffiria (Alessandra Falconi, Zeno Menestrina, Cecilia Piazza) wraz z COSPE.

Warsztat 2, prowadzony w języku polskim: Czy jesteśmy przygotowani na mowę nienawiści w Internecie? Czy wiemy, jak na nią reagować? Czy potrafimy odpowiednio szybko rozpoznać patologiczną sytuację? Nie zawsze jest to łatwe. Podczas warsztatów Fundacja Nowoczesna Polska przedstawi nauczycielom i edukatorom scenariusze zajęć oraz wypróbują je w praktyce. Scenariusze mają za zadanie przygotować młodych ludzi do różnego rodzaju trudnych sytuacji komunikacyjnych związanych z jedną z najważniejszych form aktywności kulturalnej, jaką są gry komputerowe. Prowadzenie: Małgorzata Bazan i dr Maciej Dowgiel.

Warsztat 3, prowadzony w języku niemieckim: „Doświadczanie i zwalczanie mowy nienawiści” – jak to jest być dyskryminowanym? Podczas warsztatu JFF-Instytut Edukacji Medialnej zaprezentuje interaktywną grę blogową „All Among us” oraz wirtualny świat Minetest, zaprojektowany dla grup, aby doświadczyć zjawiska dyskryminacji i dyskutować o mowie nienawiści w zabawny, ale bezpieczny sposób. Minetest jest wariantem popularnej gry kreatywnej Minecraft. Jeśli uczestnicy wcześniej pobiorą darmową grę, będą mogli dołączyć i „chodzić” z JFF po interaktywnym świecie.

Warsztat 4, prowadzony w języku litewskim – „Narzędzia do walki z przemocą, cyberprzemocą i mową nienawiści w sieci”. Podczas tego warsztatu VsI Edukaciniai Projektai zaprezentuje i wypróbuje w praktyce gry opracowane w ramach projektu – „YouTuber Simulator” i „All Among us” oraz inne przykłady dobrych praktyk europejskich.

Niniejsza publikacja została sfinansowana ze środków programu Unii Europejskiej dotyczącego praw, równości i postaw obywatelskich (2014–2020). Treść tej publikacji przedstawia wyłącznie poglądy autora i jest na jego wyłączną odpowiedzialność. Komisja Europejska nie przyjmuje żadnej odpowiedzialności za wykorzystanie zawartych w niej informacji.