Wesprzyj

Wesprzyj działalność Wolnych Lektur

Przelew:

Fundacja Wolne Lektury
ul. Marszałkowska 84/92 lok. 125
00-514 Warszawa
Nr konta: 75 1090 2851 0000 0001 4324 3317
Tytuł przelewu:
Darowizna na fundację Wolne Lektury

PayPal:

Płatność internetowa:

Wesprzyj bibliotekę internetową
Wolne Lektury

1,5% procent

Logo akcji 1,5%

KRS 0000070056

x

Konferencja i warsztaty „Games against hate speech”27 sierpnia 2021 Play Your Role Szkolenia Wydarzenia

Po ponad 2 latach dobiega końca projekt Play Your Role, którego hasłem jest „Gry przeciwko mowie nienawiści”. Przez ten czas, wspólnie z partnerami z Niemiec, Francji, Włoch, Litwy i Portugalii, przeprowadziliśmy badania na temat mowy nienawiści w grach wideo, przygotowaliśmy scenariusze zajęć z wykorzystaniem gier popularnych wśród młodzieży oraz stworzyliśmy gry edukacyjne. Przyszedł czas na podsumowanie – zapraszamy na konferencję oraz warsztaty „Games against hate speech”, które odbędą się 18 września. W ramach wydarzenia odbędzie się warsztat prowadzony przez Małgorzatę Bazan i dr Macieja Dowgiela, twórców scenariuszy zajęć o mowie nienawiści w grach wideo. Wydarzenie odbędzie się w formule online, a udział jest bezpłatny.

Kiedy?

18 września, online. Rejestracja: https://bit.ly/konferencjaPYR.

  • 11:15-12:30 – część konferencyjna
  • 14:00-15:00 – warsztaty

UWAGA! Konferencja odbędzie się w języku angielskim, natomiast warsztaty prowadzone przez partnerów projektu, w ich językach narodowych.

Dla kogo?

Dla wszystkich osób zaangażowanych w walkę z mową nienawiści w sieci: eksperci w zakresie umiejętności korzystania z mediów, instytucje, urzędnicy, twórcy gier wideo, edukatorzy, nauczyciele, bibliotekarze.

Warsztat Małgorzaty Bazan i dr Macieja Dowgiela

Czy jesteśmy przygotowani na spotkanie z mową nienawiści w sieci? Czy wiemy, jak na nią reagować? Czy potrafimy dostatecznie szybko rozpoznać patologiczną sytuację? Nie zawsze jest to łatwe. Podczas warsztatów przedstawimy nauczycielom i wychowawcom scenariusze lekcji i wypróbujemy je w praktyce. Dzięki naszym materiałom uczestnicy dowiedzą się, jak przygotować młodzież do różnego rodzaju trudnych sytuacji komunikacyjnych związanych z jedną z najważniejszych form aktywności kulturalnej – grami komputerowymi. Warsztat będzie prowadzony w języku polskim.

Projekt, który dostarcza odpowiedzi i narzędzi

Podczas tego wydarzenia zaprezentowane zostaną wyniki prac prowadzonych przez niemieckich, francuskich, włoskich, litewskich i polskich partnerów: badania, zestaw narzędzi pedagogicznych z 15 kursami edukacyjnymi opartymi na istniejących grach, gry stworzone w ramach projektu.

Gry wideo są zarówno problemem, jak i rozwiązaniem

Co można zrobić, aby zapobiec regularnemu narażaniu naszej młodzieży na mowę nienawiści w sieci?

Podczas gdy wiele inicjatyw podejmowało ten temat w mediach społecznościowych, niewiele zrobiono w kontekście gier wideo, choć są one jednym z ulubionych hobby młodych ludzi. A przecież pilne jest działanie i tworzenie kontrnarracji, jak również zachęcanie twórców gier do tworzenia mechanizmów stymulujących wiedzę o tym, jak wspólnie żyć w sieci. Projekt Play Your Role przez dwa lata skupiał się na wykorzystaniu gier wideo do rozwijania krytycznego myślenia młodych ludzi i pomagania im w walce z mową nienawiści w sieci. Jak to działa? Oryginalność projektu polega na wykorzystaniu gier wideo jako narzędzia edukacyjnego do realizacji swoich działań.

Niniejsza publikacja została sfinansowana ze środków programu Unii Europejskiej dotyczącego praw, równości i postaw obywatelskich (2014–2020). Treść tej publikacji przedstawia wyłącznie poglądy autora i jest na jego wyłączną odpowiedzialność. Komisja Europejska nie przyjmuje żadnej odpowiedzialności za wykorzystanie zawartych w niej informacji.