Wesprzyj

Wesprzyj działalność Wolnych Lektur

Przelew:

Fundacja Wolne Lektury
ul. Marszałkowska 84/92 lok. 125
00-514 Warszawa
Nr konta: 75 1090 2851 0000 0001 4324 3317
Tytuł przelewu:
Darowizna na fundację Wolne Lektury

PayPal:

Płatność internetowa:

Wesprzyj bibliotekę internetową
Wolne Lektury

1,5% procent

Logo akcji 1,5%

KRS 0000070056

x

Pracownie Cyfrowe jako przestrzeń działań twórczych4 czerwca 2019 App Your School Edukacja cyfrowa Edukacja Medialna

logo app your school

A gdyby tak uczniowie mogli decydować, w jaki sposób mają realizować poszczególne zadania? Gdyby edukacja polegała na wspólnym podejmowaniu wyzwań? Gdyby uczniowie i nauczyciele mogli uczyć się od siebie wzajemnie, a samodzielne dochodzenie do odpowiedzi liczyłoby się bardziej niż efekt końcowy? Podoba się Wam taka wizja edukacji? Nam bardzo!!!

Jeśli jesteście ciekawi, jak można ją praktycznie realizować, zapraszamy Was na spotkanie z Pracowniami Cyfrowymi. Warsztat odbędzie się 25 czerwca 2019 w godz. 10.30-13.30 w Pracowni Duży Pokój przy ul. Wareckiej 4/6 (wejście od ul. Kubusia Puchatka) w Warszawie.

Rejestracja: https://nowoczesnapolska.org.pl/pracownie-cyfrowe-warsztat/.

Wydarzenie kierujemy przede wszystkim do nauczycielek/li wszystkich przedmiotów ze szkół ponadpodstawowych oraz pracujących ze starszymi klasami szkół podstawowych, a także edukatorek/ów z innych organizacji i instytucji kultury. Uczestników w miarę możliwości prosimy o przyniesienie własnego sprzętu (laptopy, smartfony z kabelkami USB) – ułatwi nam to pracę warsztatową.

W czasie warsztatu:

  • poznasz założenia pracy metodą Pracowni Cyfrowych
  • dowiesz się, dlaczego warto łączyć działania artystyczne z narzędziami cyfrowymi
  • poznasz inspirujące przykłady Pracowni Cyfrowych realizowanych w 8 krajach Europy
  • otrzymasz dostęp do publikacji i materiałów opracowanych w ramach projektu
  • wypróbujesz aplikacje i narzędzia, które możesz stosować w pracy z młodzieżą
  • weźmiesz udział w praktycznych ćwiczeniach i doświadczysz niezwykłej atmosfery Pracowni Cyfrowej
  • porozmawiasz z innymi edukatorami o tym, jak wykorzystać metodę Pracowni Cyfrowych w swoich działaniach

Pracownie Cyfrowe (Digial Atelier) to metoda czerpiąca z dorobku włoskiego pedagoga Alberta Manziego oraz włoskiego artysty Bruna Munariego, poszukująca sposobów na twórcze wykorzystanie nowych technologii. Realizując kolejne zadania, uczniowie rozwijają swoje umiejętności interpersonalne, pracy w grupie oraz wyobraźnię. W Pracowni Cyfrowej nie ma jedynie słusznych odpowiedzi i instrukcji krok po kroku, jak korzystać z poszczególnych programów i aplikacji. Kładzie się za to duży nacisk na proces, komunikację i aktywne obywatelstwo. Dzięki Pracowniom Cyfrowym szkoła staje się miejscem rozwijania wyobraźni, twórczych poszukiwań i współpracy.

Prowadzące:

Katarzyna Górkiewicz, trenerka, koordynatorka projektów, autorka publikacji dla nauczycieli i materiałów edukacyjnych. Od kilkunastu lat współpracuje z organizacjami pozarządowymi i instytucjami kultury, angażując się w projekty edukacyjne, m.in. Centrum Nauki Kopernik, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja Szkoła z Klasą. Interesuje się nowymi metodami nauczania, korzysta z metody design-thinking (projektowania myślenia). Obecnie w fundacji Nowoczesna Polska koordynuje działania Koalicji Otwartej Edukacji oraz Olimpiadę Cyfrową.

Dorota Górecka – wiceprezeska fundacji Nowoczesna Polska, w której zajmuje się edukacją medialną od 2012 r. Współtworzyła pierwszy „Katalog kompetencji medialnych i informacyjnych”, serwis edukacjamedialna.edu.pl i Wielki Turniej Edukacji Medialnej (obecnie Olimpiada Cyfrowa). Wcześniej zaangażowana w wiele projektów edukacyjnych prowadzonych m.in. przez Polską Akcję Humanitarną i Centrum Nauki Kopernik. Redaktorka merytoryczna publikacji „Pracownie Cyfrowe – przewodnik po metodzie”.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod adresem edukacjamedialna@nowoczesnapolska.org.pl lub dzwoniąc pod numer 22 465 15 35.

Wydarzenie organizowane jest przez fundację Nowoczesna Polska w ramach projektu App Your School. Dofinansowano w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+.