Wesprzyj

Wesprzyj działalność Wolnych Lektur

Przelew:

Fundacja Wolne Lektury
ul. Marszałkowska 84/92 lok. 125
00-514 Warszawa
Nr konta: 75 1090 2851 0000 0001 4324 3317
Tytuł przelewu:
Darowizna na fundację Wolne Lektury

PayPal:

Płatność internetowa:

Wesprzyj bibliotekę internetową
Wolne Lektury

1,5% procent

Logo akcji 1,5%

KRS 0000070056

x

Podsumowujemy I edycję konkursu #cojaczytam i planujemy kolejną!9 kwietnia 2019 Wolne Lektury

Fot. Monica H. (misgoddess, Flickr.com) CC-BY 2.0

Choć za oknem wiosna, my jednak myślami często odpływamy w jesień. Dlaczego? Bo analizujemy I edycję konkursu #cojaczytam i planujemy kolejną! Analizujemy przede wszystkim opinie, sugestie i podpowiedzi które otrzymaliśmy po przeprowadzeniu ankiety ewaluacyjnej. Kilkoma rzeczami już teraz chcielibyśmy się pochwalić!

Cieszymy, że 100% respondentów uznało, że potrzebne są inicjatywy promujące czytelnictwo i angażujące uczniów do brania udziału w takich projektach. Co więcej również 100% odpowiadających planuje kontynuować działania w tym zakresie!

Okazuje się, że przeprowadzone kampanie w większości przyniosły zamierzony efekt. 71% respondentów uznała, że akcje, które zostały wymyślone i zrealizowane przez uczniów i uczennice zachęciły innych do czytania. Za najlepiej oddziałujące formy zostały uznane filmy, aktywność w mediach społecznościowych, wspólne głośne czytanie, spotkania z najmłodszymi i plakaty.

Zaangażowanie młodzieży i dzieci w działania miało również cel dydaktyczny – wzmocnienie ich kompetencji oraz ukazanie procesu realizacji projektu od etapu początkowego pomysłu aż do efektu końcowego.

Poza tym, że uczestnicy i uczestniczki konkursu zachęcili do czytania książek tych, którzy nie czytają, sami również mieli okazję poćwiczyć różne umiejętności i zdobyć nowe. Czego się nauczyli? Otóż udział w konkursie #cojaczytam to przede wszystkim szansa na przetrenowanie kompetencji z zakresu pracy w grupie, komunikowania się, wykorzystania specjalistycznych narzędzi – programów komputerowych, aplikacji i urządzeń mobilnych, kreatywności i rozwiązywania problemów, samodzielnej organizacji pracy oraz zarządzania czasem i terminowości.

Bardzo nam miło, że 79% ankietowanych uznało, że przesyłane przez nas materiały były wartościowym źródłem wiedzy!

II edycja konkursu #cojaczytam już jesienią. Dzięki odpowiedziom ankietowanych oraz doświadczeniu z I edycji zrobimy co w naszej mocy, by w tym roku z wszystkimi uczestnikami i uczestniczkami współpracować jeszcze lepiej!

PS W naszych mediach społecznościowych wciąż możecie zobaczyć prace wyróżnionych zespołów. Śledźcie jest pod hasztagiem #cojaczytam na Facebooku i Instagramie! A jeśli chcecie dołączyć do newslettera, możecie zrobić to tutaj!