Wesprzyj

Wesprzyj działalność Nowoczesnej Polski.

Przelew:

Fundacja Nowoczesna Polska
ul. Marszałkowska 84/92 lok. 125
00-514 Warszawa
Nr konta: 59 1030 0019 0109 8530 0040 5685
Tytuł przelewu: Darowizna na Fundację Nowoczesna Polska

PayPal:

Płatność internetowa:

Kwota:

x

„Jak nie czytam, jak czytam” – Wolne Lektury patronem medialnym akcji czytelniczej15 maja 2018 Wolne Lektury Wydarzenia

8 czerwca o godz. 10.00 odbędzie się kolejna edycja akcji czytelniczej „Jak nie czytam, jak czytam”. Tego dnia uczniowie będą bili rekord w jednoczesnym czytaniu książek. W 2017 roku w akcji udział wzięło 459 tys. osób. Wolne Lektury z przyjemnością objęły patronat medialny nad wydarzeniem.

Organizatorem akcji jest miesięcznik „Biblioteka w Szkole”, a współorganizatorami ponad 2000 bibliotek szkolnych, publicznych i pedagogicznych. Symbol akcji to rekord liczby czytających, ale jej faktycznym celem jest promocja czytania dla przyjemności i kreowanie mody na czytanie.

Kilkaset tysięcy uczniów przez jakiś czas będzie wspólnie czytało książki. Czy doczyta je do końca? Znaczna część pewnie tak, ale najpierw muszą wziąć je do ręki w miłej atmosferze, zobaczyć, że robią to ich rówieśnicy i że nikt ich do tego nie zmusza.

Uczniowie pokażą, że wbrew powszechnej opinii czytają, i to więcej niż dorośli. Uczestnicy poprzednich edycji czytali m.in. w szkołach, na rynkach, w parkach, w centrach handlowych, w metrze, a nawet na Giewoncie. Odbywały się manifestacje uliczne, festyny czytelnicze, flashmoby, powstawały filmy z dronów.

W akcji biorą udział przedstawiciele lokalnych władz i osoby publiczne, pomagają w niej wydawcy i hurtownie książek. W wielu gminach było to pierwsze masowe wydarzenie związane z czytaniem. Czasem instytucje różnego typu łączą siły, tworząc wspólną akcję dla całej miejscowości.

Na stronie www.czytamy.org możecie sprawdzić, czy w Waszej okolicy organizowana jest akcja oraz poznać jej szczegóły. Wśród organizatorów zostaną rozlosowane nagrody narzeczowe. Do pakietów zostaną również dołączone pocztówki Wolnych Lektur z cytatami.