Wesprzyj

Wesprzyj działalność Wolnych Lektur

Przelew:

Fundacja Wolne Lektury
ul. Marszałkowska 84/92 lok. 125
00-514 Warszawa
Nr konta: 75 1090 2851 0000 0001 4324 3317
Tytuł przelewu:
Darowizna na fundację Wolne Lektury

PayPal:

Płatność internetowa:

Wesprzyj bibliotekę internetową
Wolne Lektury

1,5% procent

Logo akcji 1,5%

KRS 0000070056

x

Film, co to właściwie jest? 8 nowych scenariuszy z edukacji filmowej!28 listopada 2014 Edukacja Medialna

Na portalu edukacjamedialna.edu.pl pojawiły się kolejne zasoby – 8 scenariuszy zajęć z edukacji filmowej, przeznaczonych dla uczniów gimnazjum lub szkół ponad-gimnazjalnych. Zajęcia zostały zaplanowane tak, żeby wprowadzić uczniów w podstawy wiedzy filmowej i zachęcić ich do rozważań na temat tych zagadnień.

Co ważne – dzięki tym zajęciom uczniowie będą mieli okazję spojrzeć na film nie tylko od strony widza, ale także z perspektywy twórcy. W przygotowanych scenariuszach duży nacisk został położony na analizę technicznych kwestii realizacji filmu – taka wiedza umożliwi uczniom krytyczną refleksję nad obrazami filmowymi, z którymi się spotkają. W tym celu zawarliśmy w scenariuszach dużo ćwiczeń wymagających analizy i interpretacji wybranych fragmentów, stawiania sobie pytań i obiektywnego argumentowania. Każde zajęcia to ekscytujące spotkanie z twórczością takich reżyserów jak Kurosawa czy Wajda.

Różnorodność materiału filmowego daje szansę na to, że każdy uczestnik zajęć znajdzie dla siebie inspirację, żeby poszerzać swoją wiedzę z filmoznawstwa.

Działania praktyczne proponowane w naszych scenariuszach, w połączeniu z wiedzą dotyczącą procesu realizacji filmu, mogą stać się impulsem dla uczniów do tworzenia własnych projektów filmowych. Może podczas waszych zajęć odkryjecie jakiś ukryty talent?

Zapraszamy!

Scenariusze zostały przygotowane we współpracy z COME UW na podstawie e-modułu „Film jako opowieść/Lektura tekstu filmowego”.