Wesprzyj

Wesprzyj działalność Nowoczesnej Polski.

Przelew:

Fundacja Nowoczesna Polska
ul. Marszałkowska 84/92 lok. 125
00-514 Warszawa
Nr konta: 59 1030 0019 0109 8530 0040 5685
Tytuł przelewu: Darowizna na Fundację Nowoczesna Polska

PayPal:

Płatność internetowa:

Kwota:

x

Ostatnie wolne miejsca na szkolenie!14 grudnia 2009 Szkolenia Wolne Lektury Wydarzenia

Wolne Lektury zapraszają polonistów na bezpłatne szkolenie  z wykorzystania narzędzi informatycznych w nauczaniu języka polskiego. Fundacja Nowoczesna Polska i Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno – Społecznych zapraszają na szkolenie z wykorzystania  zasobów i narzędzi internetowych biblioteki Wolne Lektury  (http://wolnelektury.pl/). Udział w szkoleniu jest bezpłatny, ale niezbędne jest wcześniejsze zgłoszenie udziału (imię, nazwisko, instytucja, stanowisko) na adres konferencja@nowoczesnapolska.org .

Szkolenie odbędzie się w środę 16 grudnia o godz. 15.00 w Bibliotece  Narodowej w Sali Konferencyjnej 218 (Warszawa, Al. Niepodległości 113). Biblioteka internetowa Wolne Lektury to najbardziej rozbudowany w  Polsce serwis z lekturami szkolnymi tworzony z myślą o wykorzystaniu w szkole i we współpracy z nauczycielami. Jej innowacyjność została  doceniona nagrodami, wielokrotnie też była prezentowana na krajowych  i zagranicznych konferencjach naukowych. Wolne Lektury to projekt niekomercyjny Fundacji Nowoczesna Polska, korzystanie z niej jej bezpłatne, a wszystkie materiały udostępnione są w domenie publicznej lub na wolnych licencjach, co oznacza że można je swobodnie wykorzystywać do wszystkich zastosowań.

Celem szkolenia jest prezentacja najnowszych publikacji (obecnie jest to ponad 1000 tekstów) i nowych funkcjonalności biblioteki Wolne Lektury stworzonych specjalnie dla nauczycieli i uczniów . Konferencja składać się będzie z dwóch części. W pierwszej opowiemy o tym, jak rozwijały się w 2009 roku zasoby biblioteki oraz zaprezentujemy nową Platformę Redakcyjną. Obecnie jest to przystosowana do potrzeb nowoczesnego wydawnictwa cyfrowego przestrzeń wspólnej pracy redaktorów, nauczycieli i wolontariuszy. Dzięki niej nauczyciele mogą mieć wpływ na kształt materiałów wykorzystywanych na lekcjach. Zostaną też omówione narzędzia ułatwiające pracę ucznia z tekstem literackim.

W części drugiej doradcy Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno – Społecznych i Szkoleń zaprezentują przykładowe scenariusze, zadania dla uczniów i inne materiały edukacyjne zachęcające do wykorzystywania zasobów i narzędzi biblioteki w nowoczesnym nauczaniu języka polskiego.